Już dawno nie było u mnie nic nowego na śniadanie, dlatego przedstawiam wam dziś coś lekkiego ale jednocześnie bardzo pożywnego. Obecnie można zaobserwować dość duży trend na owsianki, ze wszystkimi możliwymi dodatkami, ale powiem wam szczerze, że nie mogę sie do nich przekonać. Po prostu nie jestem w stanie zjeść owsianki ze smakiem. Do czasu kiedy trafiłam na przepis na blogu Qchenne-Ispiracje, który prezentuje owsiankę w formie pieczonej. Jest to jedyna konsystencja, którą jestem w stanie zaakceptować i kóra naprawdę mi smakuje 🙂 Podany jest tu przepis podstawowy, do którego można również dobierać dowolne dodatki. Polecam

Składniki na foremkę jak na zdjęciu (ok. 20×10 cm), jest to porcja na 3 osoby:

– 150 g dowolnych płatków owsianych

– 300 ml płynu (wody, mleka, ulubionego soku)

– 2 gruszki (obrane i drobno pokrojone)

– dowolne dodatki

Płatki zalewamy płynem, przykrywamy i odkładamy na całą noc. Gruszkę kroimy bardzo drobno. Rano nastawiamy piekarnik na 180 stopni. Łączymy gruszkę z płatkami, uzupełniami dodatkami (ja uwielbiam dosypać cynamon), przekładamy do naczynia i pieczemy około 25 minut. Owsiankę jemy na ciepło samą lub z owocami, orzechami itp.

Porcja dla 1 osoby na bazie wody to około 250 kcal

Owsianka pieczona z gruszką
Owsianka pieczona z gruszką
Owsianka pieczona
Owsianka pieczona
Owsianka pieczona
Owsianka pieczona

Smacznego!!!